Можливо, нарешті настав час для ігрової консолі Apple

Справді чудова річ у техніці полягає в тому, що, постійно вдосконалюючись, вона природним чином відкриває нові можливості як для виробників, так і для споживачів. Візьмемо, наприклад, чудову серію процесорів M від Apple: вони були засновані на роботі компанії над чіпами серії A, які використовувалися в iPhone та iPad більше десяти років, але поступово знайшли свій шлях до будь-чого: від ультрапортативних планшетів і ноутбуків до надпотужних серверних ферм ШІ. Усім зрозуміло, що Apple розробила ці мікросхеми одночасно гнучкими та масштабованими, тож тут не дивно — але що, якби цю перевагу використали, щоб дозволити компанії досліджувати нові цільові групи споживачів?

Геймери, мейнстримні та хардкорні, є однією з таких цільових груп. Теорії та чутки про те, що Apple розважає ідеєю створити домашню розважальну систему, здатну забезпечувати відеоігри, які можна порівняти з тими, які дає PlayStation, ходять роками, але жодна з них не привела до чогось конкретного — незважаючи на те, що компанія створила низку кроків, які легко можна було витлумачити як підготовчі до такого продукту. У 2021 році було опубліковано історію про цю перспективу, оскільки, простіше кажучи, процесор M1 від Apple був першим у своєму роді, здатним забезпечити живлення різних типів продуктів, включаючи ігрову консоль. Інші висловлювали подібні погляди на це питання протягом багатьох років, але всі думки чи припущення, здавалося, анітрохи не вразили Apple.

Однак це було тоді. Нещодавно випущений процесор M4 і ряд змін, які відбуваються в програмному забезпеченні екосистеми Apple, а також кілька ключових змін в ігровому ландшафті в цілому, створюють набагато більш сприятливу ситуацію для ігрової консолі з логотипом компанії. Ось чому.

Apple silicon нарешті достатньо потужний для ігор у вітальні

Ще до появи чіпів серії M серія A від Apple — на якій базувалися iPhone та iPad — могла чудово працювати, коли справа доходила до ігор: можна знайти одні з найкрасивіших, найвражаючих мобільних ігор останнього десятиліття в App Store, доводячи, що розробники вже знайшли способи створювати вражаючі назви на обладнанні Apple. Але це були — більшість із них досі є — мобільні ігри на відміну від ігор для консолей: вони були розроблені, щоб добре виглядати та добре працювати на відносно маленькому екрані iPhone або скромно великому екрані iPad, на відміну від 65-, 75- або більших екранів телевізора.

Процесор M4 може це змінити. Найновіша і найкраща версія Apple здатна відтворювати високоякісні ігри консольного рівня — навіть справжні консольні ігри, такі як Assassin’s Creed, Resident Evil і Death Stranding — зі швидкістю до 120 кадрів на секунду та роздільною здатністю майже 4K. Більше того, він може зробити це сьогодні на неймовірно тонкому пристрої без активного охолодження, такому як вражаючий і абсолютно безшумний iPad Pro 11/13. Для Apple не складе труднощів використовувати той самий чіп, завдяки активному охолодженню та більш просторому корпусу, щоб отримати ще більшу продуктивність у тій самій потужності. Така ігрова консоль на базі M4 була б набагато, набагато меншою за PlayStation або Xbox, але споживала б значно менше енергії (завжди плюс з кількох причин).

Більше того, M4 в ігровій консолі Apple уже матиме можливості машинного навчання, подібні до тих, які Sony і Microsoft зараз змагаються за впровадження. Розробникам було б відносно легко використовувати NPU цього процесора для масштабування або генерації кадрів, закриваючи розрив у продуктивності між таким продуктом і ігровим ПК. M4 також пропонує інші розширені функції, такі як трасування променів, динамічне кешування та затінення сітки, які ще більше допоможуть такій ігровій машині пропонувати сучасні, візуально вражаючі відеоігри, незалежно від того, розроблені вони виключно для неї чи створені мультиплатформенними найбільшими видавцями світу.

Можливості програмного забезпечення та сценарії ціноутворення

Наявність достатньо потужної апаратної платформи для сучасних відеоігор, очевидно, лише частина рівняння, але Apple також виконала багато роботи на фронті програмного забезпечення з моменту появи M1. Для комп’ютерів Apple silicon Mac доступно не тільки багато інших ігор AAA (і регулярно виходять нові), але й незліченна кількість розробників тепер мають можливість відносно легко створювати версії для Mac своїх ігор для iPhone/iPad, і є навіть нещодавно оновлений Apple Game Набір для перенесення, щоб допомогти їм ефективніше, ніж будь-коли, перенести ігри x86 Windows на macOS.

Іншими словами, споживачі, які купують гіпотетичну ігрову консоль Apple iPlay, матимуть широкий вибір ігор на вибір, якби компанія анонсувала такий продукт досить рано, щоб великі та малі розробники та видавці могли вивести свої назви на цю платформу до запуску. У будь-якому випадку Apple проводить роботу з сертифікації ігор для macOS/iOS/iPadOS для App Store, тож компанії не потрібно впроваджувати зовсім нові процеси, з якими вона ще не знайома. Крім того, робота, необхідна для підтримки контролера, вже виконана для більшості популярних консольних джойпадів — на додаток до будь-яких і всіх джойпадів, які сертифіковані MFi — тому гіпотетичному iPlay навіть не доведеться поставлятися з контролером у комплекті.

Хоча цей останній пункт може здатися неактуальним, він може бути не в контексті можливих цінових діапазонів, які гіпотетичний пристрій iPlay повинен прагнути досягти. Бачите, навіть якщо взяти до уваги сумнозвісний податок на Apple, така система мала б коштувати ні копійки дорожче найдорожчої доступної моделі PlayStation або Xbox: навіть якби вона цього заслуговувала, з точки зору як можливостей, так і потенціалу, вона б не змогла виправдати різницю в ціні. Це просто оптика. Якщо, звичайно, iPlay не міг зробити більше, ніж просто запропонувати відеоігри для телевізора у вітальні… що значно ускладнило б ситуацію, якщо не зайве.

Чи буде коли-небудь такий пристрій коштувати «всього» 22 000 грн/22 000 грн або навіть 18 000 грн/18 000 грн? Це можливо: 11-дюймовий iPad Pro коштує 37 000 грн/37 000 грн, тож можна уявити подібний пристрій із дешевшим корпусом і без екрану, батареї, камери чи динаміків, який коштує вдвічі менше. Цільова ціна iPlay у 18 000 грн/18 000 грн, швидше за все, не запропонує Apple такої норми прибутку, якою компанія користується своїми комп’ютерами Mac або смартфонами iPhone. Однак це було б не обов’язково, оскільки є кілька інших причин, чому Apple повинна серйозно подумати про це — окрім прибутку — як-от нижче.

Чому Apple повинна зробити це швидше, ніж пізніше

Гіпотетичний високоякісний пристрій iPlay, перш за все, буде спрямований на розширення привабливості екосистеми Apple і створення нових джерел доходу для компанії. Потенційно це може залучити будь-яку кількість споживачів, які не обов’язково вважають себе хардкорними чи навіть звичайними геймерами, але зацікавлені у всьому, що робить Apple, і готові спробувати свій ігровий пристрій. Тоді можна з упевненістю припустити, що Apple намагатиметься включити принаймні пару унікальних переваг до списку функцій цієї системи, щоб привернути увагу споживачів, які вважають себе геймерами, але готові спробувати щось трохи інше. що пропонують PlayStation або Xbox.

Крім того, є кілька мільйонів споживачів, які надзвичайно лояльні до Apple: вони були б зацікавлені в тому, щоб підібрати iPlay також як першокласний пристрій для розваг/медіаплеєрів — так би мовити, передовий Apple TV, здатний на більше. І останнє, але не менш важливе? Ті сотні мільйонів людей, які володіють iPhone, iPad або Mac: вони зможуть грати в ігри у вітальні за допомогою iPlay, продовжувати грати в них на своєму смартфоні чи планшеті, навіть продовжувати гру свого комп’ютера, не втрачаючи прогресу, вмісту та налаштувань у згаданій грі (iCloud подбає про це). Це те, у чому зацікавлені як Sony, так і Microsoft, але Apple має унікальні можливості для цього завдяки величезному успіху в інших категоріях продуктів і необхідній інфраструктурі, яка вже існує.

Гіпотетичний iPlay не тільки збільшив би продажі ігор в App Store, ніж будь-коли раніше, це також допомогло б Mac покращити свої позиції як основного комп’ютера загального призначення (його обмежена рідна бібліотека ігор досі вважається однією з небагатьох справжніх недоліків) і навіть збільшити кількість підписок на Apple Arcade та Apple TV Plus (обидва вони вкрай потребують цього). Ігрові системи — це продукти, які виграють від значних удосконалень у своїх основних технологіях, тому можна легко уявити лінійку пристроїв iPlay, включаючи останню модель преміум-класу та модель попереднього покоління, які пропонуються за доступнішою ціною, обидві оновлені з часом, у міру розвитку процесорів М-серії Apple (очевидно, також будуть доступні різні варіанти зберігання).

Ігрова система з функціональністю, подібною до консолі, може бути не тим продуктом, який принесе Apple прибуток, як iPhone, але це той продукт, який суттєво розширить екосистему компанії та портфоліо продуктів у майбутньому. Його можна було б прив’язати до дешевшого продукту Apple Vision, який розробляється (ходять чутки, що йому потрібен зовнішній процесор), це легко було б найпотужнішою приставкою для розваг (о, яка кількість додатків, яку він пропонував би від початку), він навіть міг би працювати як розширений розумний домашній концентратор (його низькі вимоги до енергоспоживання дозволять йому бути завжди ввімкненим).

Такий продукт мав би сенс у багатьох відношеннях для Apple, але чи захоче компанія пожертвувати своїм звичайним високим прибутком заради пристрою стратегічної цінності? Це зовсім інша справа.

Related Post

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *