В Україні можуть обмежити рекламу лікарських засобів

В Україні обмежать рекламу ліків- МОЗ

У Супрун пропонують заборонити рекламу цілительства

При цьому, за даними Нацради з питань телебачення і радіомовлення, від 30% до 50% від загальної кількості реклами на українському телебаченні - реклама лікарських препаратів та медичних виробів.

Українці витрачають в аптеках мільярди гривень, купуючи ліки з недоведеною ефективністю.

«Але лише 9% цих ліків українці спожили в умовах стаціонару в лікарні». У зв’язку з цим МОЗ підготував новий законопроект, який повинен обмежити «простір для маніпуляції про препарат і його властивості».

Для порівняння, в європейських країнах та країнах, що розвиваються, в стаціонарі хворі приймають від 40% до 70% від усіх ліків. Ілик розповів, що це призводить до багатьох ускладнень, особливо у хронічно хворих пацієнтів, це впливає на високі показники інвалідності та скорочення тривалості життя. З 10 найпопулярніших препаратів, які купували українці в минулому році, тільки кожен третій відноситься до категорії основних лікарських засобів. На регіональному телебаченні обсяги такої реклами сягають й 70%.

«Все решта — симптоматичні і супутні препарати, або ж такі, які не мають достатньої бази ефективності», — заявила Супрун.

Як пише «Слово і Діло», про це повідомила в.о. глави відомства Уляна Супрун на своїй сторінці в в Facebook у середу, 16 травня.

Також законопроект передбачає, що Кабінет міністрів України розробить окремий Порядок реклами лікарських засобів, спрямованої на медичних і фармацевтичних працівників. Більше того, у нас жорсткіші вимоги до реклами.

Відповідно до законопроекту «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо вдосконалення порядку рекламування лікарських засобів)», оприлюдненому на сайті МОЗ, реклама також повинна містити номер реєстраційного посвідчення лікарського засобу, що дозволить оперативно відслідковувати, чи дозволений той чи інший препарат до рекламування. Штраф за одне порушення — 5% від ліцензійного збору. «На наше переконання, це відбувається через те, що відсутній належний контроль, адже виявлення порушень і накладення штрафних санкцій розпорошені між різними державними органами влади, а МОЗ взагалі по закону викинуто з цього процесу», — зазначає Супрун.

Міністерство охорони здоров’я розробило законопроект, що обмежує рекламу лікарських засобів.

В Україні обмежать рекламу ліків- МОЗ

У Супрун пропонують заборонити рекламу цілительства

Інші новини